Vi har under dagens bokningssläpp av grupper inför VT2022, uppmärksammat att vissa bokningar och betalningar inte gått igenom hel vägen. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar för fullt med att lösa problemen orsakade.
Nedan har vi försökt sammanställt svar på vanliga frågor:
Hur vet jag att min bokning gått igenom?
- Om du loggar in på vår Bokningssida -> och väljer person -> Ser du i den översta rutan personens grupprekomendation samt ev. grupper personen är anmäld till.
- Du kan även logga in i SportAdmins MedlemsApp, och under avgifter se dina avgifter och gruppinformation eller klicka in dig på menyn kontakter
Jag har ett reserverat belopp på mitt konto, vad innebär detta?
Om ni har ett reserverat belopp från Billmate på ert konto, innebär detta att betalningen inte gått igenom hela vägen och har ni inte fått en bekräftelse på betalningen och anmälan har er bokning inte gått igenom hela vägen. Det reserverade beloppet kommer att dras tillbaka och försvinna, det kan ta någon bankdag beroende på vilken bank ni har.
Jag har ett reserverat belopp på mitt konto och ett draget belopp, vad innebär detta?
Om ni har ett reserverat belopp från Billmate på ert konto, innebär detta att denna betalningen inte gått igenom hela vägen. Det reserverade beloppet kommer att dras tillbaka och försvinna, det kan ta någon bankdag beroende på vilken bank ni har.
Har ni en genomförd betalning och fått en bokningsbekräftelse så har er bokning och betalning gått igenom, vill ni säkerställa vilken grupp ni anmält er till kan ni logga in på bokningssidan för att se detta.
Jag har inte fått plats till den grupp jag önskar, hur gör jag?
Om en grupp är "Fullbokad" så kan ni "Bevaka" denna grupp för att automatiskt få ett mail om det blir en ledig plats.
Gå in på vår bokninssida -> Logga in -> Klicka på ”Bevaka” på den grupp ni är intresserade av. Sedan kommer ni att få ett mail om det blir en ledig plats, då är det först till kvarn som gäller, så gå då in på bokninsgsidan och boka en plats.
Jag vill avboka min plats, hur gör jag?
Om du behöver avboka en plats, ska det göras senast DAGEN INNAN kursstart, annars debiteras full avgift för kursen.
Maila oss på kansliet@skposeidon.se för att avboka, skriv barnets namn, personnummer och grupp ni önskar avboka.
During the group booking for the next semester, we have noticed that some payments and bookings has not gone through correctly. We apologize and are working to solve the problem. For frequently asked questions, press "Läs mer"
Below you can found answers to frequently asked questions:
How do I know if my booking has gone through correctly?
- If you log in to our bookingsite —> Choose the right person —> you can she which group you have been recomended to join and which group you have gotten a spot in.
- You can also log in to SportAdmin Medlemsapp, and under ”Avgifter” see your payment and information about your group. You can also find this information under ”Kontakter”
Money has been reserved on my account, what does that mean?
If you have an amount marked ”Billmate” reserved on your account, this means that your booking has not gone through. The reserved amount will disappear from your account within a couple of banking days, depending on which bank you have.
I have both an ordinary payment and a reserved amount om my account, what does that mean?
If you have an amount marked ”Billmate” reserved on your account, this means that your booking has not gone through. The reserved amount will disappear from your account within a couple of banking days, depending on which bank you have.
If you also have one ordinary payment and gotten a booking confirmation, your booking has gone through correctly. If you want to make sure that you have gotten a spot in the group, you can double check this by logging in to our booking site.
There were no available spots in the group I wish to join, what do I do?
If a group is fully booked and marked ”Fullbokad” you kan click the button ”Bevaka”. This means that you will receive an email if a spot opens up in the group.
Go to our booking site —> Log in —> Click ”Bevaka” on the specific group. You will then get an email if a spot opens up in the group. When the email is sent out, you need to go to our booking site and book a spot. The rule first come, first served is applied.
I want to cancel my spot in a group, what do I do?
If you want to cancel your spot in a group, you need to inform us at least one day the day before the class start. If you inform us later, we will charge the full amount.
Send us an email to kansliet@skposeidon.se to cancel your spot. Include the child’s name, social security number and the group name.